Terkini dari teratak ❤ sїℱαℚїℝ ◝їlm◡ ツ ❤

1
surat dah ada dalam peti

SHAKLEE PERLIS | Set berpantang SHAKLEE

Alhamdulillah

UPDATE : FREE VITALEA UNTUK MEREKA YANG MENDAFTAR AHLI BULAN MEI - OKTOBER 2015 DI BAWAH #empayarTSFI

wasap eeiyss ➡ +60175777137

Untuk maklumat lanjut


Alhamdulillah...

Bulan lepas banyak sangat kawan² yang beli set berpantang

Alhamdulillah, depa pilih Shaklee untuk mengisi keperluan nutrisi ibu dan anak

Tapi bulan ni ada YES PACK pulak~ harga set pantang, set slimming, set kehamilan ada harga gempak!!!

Harini nak terang pasai set pantang dulu, sebab ramai yang duk tanya... 

Ok, Set pantang ni leh makan dari pegnen lg tau kecuali alfafa dgn zinc ja 😊😊😊

Apa yang best sangat set berpantang shaklee ni?

1. B-COMPLEX





Peranan B-Complex Shaklee dalam set ini sebagai Anti Stress pada ibu berpantang

Kesan yang dapat dilihat pada si Ibu menjadikan kita lebih tenang dan membantu tubuh menghasilkan sel darah merah baru selepas kehilangan banyak darah semasa proses kelahiran. 


Sel darah merah yang mencukupi membantu tubuh mengangkut oksigen dan makanan ke seluruh tubuh supaya lebih bertenaga.

Penting untuk Ibu Berpantang Berada Dalam Keadaan Tenang  Dan Gumbira


Lepas bersalin selalunya akan menjejaskan sikit kesihatan jiwa kita tu. Tedia, jiwa teruih, ya la lepas berpenat lelah, stres cepat mai bila kita letih (^___^)


Tu yang ibu-ibu bersalin kena jaga cukup untuk elakkan meroyan tu. Sebab kita banyak kena bergantung dengan orang untuk buat kerja. Kita tak boleh buat banyak benda sendirik~




Kat sinilah peranan suami dan ahli keluarga amat diperlukan supaya ibu yang penat dan kelesuan berasa lebih selesa dengan bantuan yang diberikan.   Selain itu, vitamin B juga membantu mencantikkan kulit dari dalam.

Memang best sangattt, in syaa Allah

2. VITAMIN C 





Semasa berpantang, kebanyakan dari kita akan dijaga oleh ahli keluarga yang masih berpegang kepada amalan tradisi. Ada yang baik dan begitu juga sebaliknya. 



Banyak makanan berkhasiat tidak dibenarkan oleh ahli keluarga untuk menjamahnya. Sedangkan tubuh kita memerlukan nutrient tersebut. 

Saat Berpantang Umpama Dalam Penjara. Mental dan Fizikal Perlu Dipersiapkan. Jadikan saat berpantang tu damai dan tenang dan saat paling membahagiakan macam duk spa tu (^___^)


Vitamin C membantu tubuh melawan penyakit kerana ia meningkatkan daya tahan tubuh. 


Sebiji tablet Vitamin C dari Set Shaklee bersamaan dengan 7 1/2 biji oren.

Selain itu, vitamin c juga membantu  penyembuhan luka jahitan (samada daripada pembedahan Czer (a.k.a Cesarean) atau normal dan memulih tisu yang rosak selepas bersalin. 


Vitamin C juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan dan penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit.

Waktu bersalin ni, kita hilang banyak sangat kolagen dalam badan tau. Tu sebab muka kadang2 jadi kusam tak bermaya. 


Vitamin C adalah sebahagian daripada |  Set Kecantikan Shaklee | untuk memulihkan seri wajah dan kecantikan seorang wanita. Tidak kira samada selepas bersalin atau pun tidak.

Pengambilan vitamin c yang mencukupi dapat membantu untuk lebih sihat dan kuat menggalas tanggunjawab mendidik anak, melayan suai, menguruskan rumah tangga dan sebagai wanita bekerjaya.

Semua dalam satu. Memang supermom. Kalau yang bekerja sambil berniaga macam mana pulak tu (^___^)

3. VITA-LEA



Lanjutan dari Vitamin  C, Produk Vitalea melengkapkan keperluan vitamin harian kita dengan membekalkan 23 jenis mineral dan vitamin yang diperlukan oleh sistem tubuh untuk kembali  beroperasi dengan nutrient yang diperlukan. 



puan eeiyss yakin kita sudah lalui saat sukar dijaga oleh saudara mara yang tidak membenarkan makanan tertentu diambil semasa pantang. 

Semasa Berpantang, Mana Lalu Nak Makan Sangat. Kuantiti Makanan Pun Tak Banyak

Ada yang panas dan sejuk, niat mereka memang baik dan penggunaan supplemen Shaklee dapat membekalkan zat zat penting.


Tanpa kita perlu melanggar pantang larang dan pada masa yang sama menjaga hati ibu bapa dan mertua (Betul kan.. Nanti ada yang terasa hati)


Antara mineral yang penting adalah zat besi, komponen penting pembentukan sel darah merah yang berkualiti untuk membantu badan kita kembali cergas. 


Zat besi dan vitamin B kompleks saling berfungsi membentuk sel darah merah yang sihat

Tak delah Nampak pucat.

Apa kesan tak cukup zat besi dan b complex dalam badan? Kita akan kekurangan sel darah merah untuk angkut makanan dan oksigen. Penyakit ini dinamakan anemia dan menyebabkan kita lesu tak bermaya dan pucat.

Pakar nutrisi ada berpesan semasa kami menghadiri kelas nutrisi, antara punca berlaku keguguran bayi didalam kandungan adalah kekurangan zat besi. 

HB atau bacaan hemoglobin dalam darah menjadi rendah dan darah cair. Ambil perhatian ya kawan kawan. Kami harap kandungan dan anda mendapat nutrien secukupnya. 

4. ZINC



Ikan haruan berbau hanyir dan ramai dari para ibu kurang selera dengan baunya. Kurma dan ikan haruan termasuk dalam kategori makanan yang mahal juga. 

Set Zink Shaklee membekalkan anda dengan kuantiti yang diperlukan tubuh pada harga berpatutan. 

Zink penting dalam membaiki luka pembedahan dan dalaman disamping membantu anak yang disusukan mendapat bekalan zink melalui penyusuan badan secara tidak langsung.


Semasa minggu pertama bersalin, anda bukan sahaja akan kurang masa untuk makan, bahkan terpaksa bersengkang mata menjaga simanja (Rutin menukar lampin dan memberi susu). 

Semua ini perlukan ketahanan fizikal dan mental yang rapi. Insyaallah melalui kajian dan perkongsian rakan rakan lain tentang keberkesanan| set berpantang Shaklee |, urusan ini menjadi lebih mudah.


Bagi lelaki, zink berfungsi meningkatkan kesuburan mereka. Menjadikan sperma lebih berkualiti dan meninggikan peluang mendapat anak. 


Zink complex terdapat dalam  |Set Kesuburan Shaklee |Vivix Shaklee pun baguih jugak untuk kesuburan


 Bagi mereka yang sudah lama berumah tangga dan masih belum dikurniakan cahaya mata.

ini mungkin penyelesaiannya.

Produk Shaklee dari nombor 1 ke 4 adalah | Set asas bersalin shaklee |

Kalau bajet kita terhad, ambil set asas ya. Insyaallah sangat membantu


Apabila mengenang semula urusan kelahiran pertama dan kedua anak kami, satu perkara yang puan sangattttt kesali adalah ketidakmampuan melaksanakan kewajipan penyusuan susu badan ekslusif selama 2 tahun. 




Betapa cemburunya puan eeiyss kat ibu-ibu yang bertuah dan berupaya memberikan susu terbaik daripada ilahi kepada anak mereka. 

Jika Menurut Islam, 2 Tahun Breast Feeding. 


Tiada susu formula yang dapat menggantikan kelebihan susu ibu walau semahal manapun bayaran yang dikeluarkan. Oleh kerana itu, saya bertekad untuk menggunakan | Set Penyusuan Shaklee | sebagai tambahan kepada | set bersalin | untuk anak seterusnya insyaallah.


Terdapat 2 produk yang sangat bagus untuk membanjirkan susu badan iaitu ESP dan Alfafa Shaklee.

5. ESP




Protein daripada soya yang dirumus khas didalam Energizing Soy Protein ini akan menampung keperluan tubuh untuk menghasilkan lebih banyak susu badan bagi keperluan anak. 


Ramai bekas pengguna mengalami masalah banjir air susu sehingga SUPPLY lebih daripda DEMAND. Fuhh, itu berita baik utnuk kaum ibu. Susu berlebihan boleh di perah dan disimpan didalam Freezer peti ais untuk kegunaan kan datang.

Kebanjiran Susu Badan. Anak Kenyang dan Tertidur Lena. Kebanggaan Para Ibu. 

Ibu bekerja seperti puan eeiyss mempunyai dilema ini. Alhamdulillah susu yang disimpan didalam freezer dapat bertahan selama berbulan bulan dan nutrient serta enzim didalammnya dapat dikekalkan. 


Segala kolostrum terutama semasa detik kelahiran yang membekalkan anak kita dengan antibody melawan penyakit dapat disimpan didalam peti ais untuk durasi lebih lama.
Anak pertama puan eeiyss tidak berapa mahu minum susu badan pada peringkat awal, dan yang merisaukan puan eeiyss ialah kuantiti kolostrum dalam susu mengurang dengan drastik sekiranya bayi enggan minum dari ibu. Tapi maybe jugak susu takmau keluaq, jadi depa memberontak sebab lapaq~huhu 

Semoga bakal ibu yang membaca tulisan saya ini dapat mengambil hikmah dari kesilapan puan eeiyss yang telah lalu agar tidak diulangi.

6. OSTEMATRIX




Kalsium adalah komponen utama susu ibu selepas protein. Kehadiran kalsium mengelakkan sembelit dan stress pada ibu. Ramai dari rakan rakan dan saudara mara kita sakit sendi dan hilang gigi selepas anak dilahirkan, termasuk puan eeiyss... muehehehe

dua orang anak, 4 batang gigi terkorban.... wuhuuhuh (T___T)

Antara puncanya adalah kekurangan kalsium. Badan terpaksa mengambil kalsium dari tulang dan gigi ibu untuk dibekalkan kedalam susu ibu yang akan dimanfaatkan oleh bayi kita.

Kekalkan Senyuman Menawan, Tak Hilang Gigi. Sedih :(



Kos untuk membuat gigi palsu sahaja sudah bernilai ribuan ringgit, belum diambil kira sakit sendi dan osteoporosis yang melanda wanita kerana kekurangan kalsium. 

Ostematrix memang komponen penting dalam | set sendi Shaklee |.

Alangkah jimatnya perlaburan kita dengan mengambil supplemen sebaik ini untuk mengatasi masalah ini dikemudian hari. Gigi dan tulang kita kekal cantik walaupun anak sudah ramai dengan pengambilan kalsium yang mencukupi.

Osteoprosis Boleh Di Cegah Dari Muda

Pssttt... Ada rahsia didalam | set bersalin shaklee premium| yang jarang orang tahu

Dalam set bersalin shaklee premium ada tambahan lecithin!!!

7. LECITHIN dan ALFAFA




Lecithin berkesan untuk mengelakkan bengkak susu dan menguraikan lemak dalam badan. Lemak ini akan ditukarkan kepada bentuk lain.




Alfalfa adalah makanan yang dikenali dengan kelebihannya membekalkan nutrisi dan zat galian. 


Ia menggalakkan pengeluaran susu dan amat disukai oleh ibu menyusu dan berfungsi secara sinergi denganEnergizing Soy Protein (ESP)dalam penghasilan susu yang banyak dan membanjirkan pengeluaran susu untuk simpanan. 
Selain itu, Alfalfa juga bertindak sebagai DETOX untuk menyongkirkan lemak yang diuraikan oleh Shaklee Lecithin.


Memang terbaik bila diambil secara lengkap. Insyaallah mari amalkan bersama untuk kesejahteraan keluarga kita.


Semoga dengan pengambilan Set Bersalin Shaklee ini dapat membantu kita para ibu menghadapi risiko yang biasa dihadapi semasa bersalin ini. 

  1. Kesakitan dari pembedahan caeser Czer
  2. Trauma bersalin kerana kesakitan melahirkan
  3. Badan tidak selangsing dahulu
  4. Sembelit
  5. Keguguran rambut
  6. Kuantiti susu badan yang sedikit
Cuma satu perkara penting yang semua mesti tahu, sekiranya anak kita terkena jaundice atau demam kuning, hentikan sementara pengambilan alfafa.

Sebab apa? Kerana Alfafa Shaklee mengandungi unsur jamu dan herba yang bersifat panas. Pengambilannya semasa anak menghidap demam kuning akan memburukkan keadaan.



Sebenarnya, Alfafa shaklee juga membantu wanita dan isteri tampil lebih menawan. Ia adalah membesarkan payudara dan menganjalkan punggung yang semula jadi.

Walau apapun, ikhtiar itu penting. Vitamin bukan ubat, kesan lambat tapi hebat. In Syaa Allah (^___^)

lagi satu.........

 konsultasi percuma! In syaa Allah









Terima kasih daun keladi... sudah baca komenla lagi... sudah komen jangan lupa like n follow belog ni... sama2 berkongsi rasa.... jazakumullahu khoir

1 org sabahat cumil doakan kebahagiaan kami:

Anum Anum said...

singgah n follow back
keep in touch

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥ yang sangat disukai ♥


Get this widget here

♥klik hat sukaaa ja ♥

` (1) ~family xtvt~ (10) ~mAkaN MaLaM~ (4) ~mAkaN pEtAnG~ (3) ~maKAn TenGAHaRi~ (2) ~QeRoJe~ (3) ~sAraPaN pAGi~ (3) aadk's activity (2) aaraIMANI (16) ADNIN (8) Aidilfitri (3) aYAh (6) babah (1) bAby bOotiEs (1) baby sandals (2) banjir (1) beads (1) BeRpaNTang (1) BicAra FiLeM (3) bicara ilmu (11) bisness (2) bLOgwalKinG (1) breastfeeding (1) BuKu dan Diri Ini (2) churp2 (1) cr0ChEt (2) dari HATI (63) detox (1) episod berukhwah (1) eSELL Shaklee (1) faceBLOG (1) faCEbOOk (1) FriDaY's mOod (1) fun (6) Gigi (2) GivEAwaY (2) header blog (1) Herblax (1) Horror... (3) HPA (8) info (3) islamDANjihad (12) it's about BESdAY (7) jaLAn2 nGan CiK aBg (10) jomodershaklee (1) kaWAn2 BlogGers (3) kaWan2 TawEn (2) KDSA beseri (1) keahlian shaklee (4) KeHaMiLaN (16) kEjaDiaN2 (3) Kelahiran (2) kisah chentaku~ (14) KoLEksi HadiAH (1) lemang (1) LiRik LaGu (2) little caliphs (1) makanan bayi 6-8 bulan (1) mamamasak (1) mASakAN (17) mealshake (1) memory~ (10) miNumAn (1) misTERi (1) muhasabahdiri (1) MyCoNTESt (2) Omega Guard (1) oRiGami (1) PantangLarangShaklee (1) parenting (1) pEmAnis MuLuT (1) pencuci mulut (1) penyusuan (1) percutian (9) perkahwinan (60) PerkemBanGan Bayi (3) perMaTa Hati KaMi~ (31) pReGnanCy (1) puding (1) RagAm MyRa (28) ramadhan (3) saja2 (37) SeGmeN2 (7) sekolah (1) sembelit kanak-kanak (1) Set berpantang (2) Set Detox (1) Set Kurus (3) Set Menyusu (1) shaklee (13) shaklee perlis (3) shakleespecialpromotion (1) Shape Up Set (2) SpOnTanEOus ThuRsdAy (5) tadika (1) TAG sana sini (27) taMAn2 iLmu (4) Temuduga (1) TiPs (4) uMuM (9) unDER coNStrUctiOn (4) UniK dAN lUCu (4) Ustaz Anas (3) Vita-Lea (2) Vitamin c 500mg (1) Vitamin e (1) WorDLeSs WeDNesDay (28) YESpackShaklee (2)